Description
10 is not enough- the blessings before and after Shema + the Silent-Amidah have to be davened, as much possible, TOGETHER
שולחן ערוך [או"ח נ"ב/א]- אם בא לבהכ"נ ומצא צבור בסוף פסוקי-דזמרה, אומר: ברוך שאמר עד מהולל בתשבחות, ואח"כ: תהלה לדוד עד מעתה ועד עולם הללויה ואח"כ: הללו את י"י מן השמים עד לבני ישראל עם קרובו הללויה ואח"כ: הללו אל בקדשו עד כל הנשמה תהלל יה הגה: ואם יש לו שהות יותר יאמר: הודו לה' קראו עד והוא רחום וידלג עד והוא רחום שקודם "אשרי" ואח"כ: ישתבח, ואח"כ: יוצר וק"ש וברכותיה, ויתפלל עם הצבור. ואם אין שהות כ"כ, ידלג גם מזמור הללו את י"י מן השמים. הגה: אם עוד אין שהות, לא יאמר רק: ברוך שאמר, ותהלה לדוד וישתבח. ואם כבר התחילו הצבור יוצר, ואין שהות לומר פסוקי דזמרה אפי' בדילוג, יקרא ק"ש וברכותיה עם הציבור ויתפלל עמהם,ואחר-כך יקרא כל פסוקי דזמרה בלא ברכה שלפניהם ולא של אחריהם.
משנה ברורה [ס"ו/ל"ה]- גם לכתחלה ראוי להתחיל תפלת י"ח עם הש"ץ והקהל בשוה
חיי אדם [א/יט/א]- ועיקר התפלה בצבור הוא תפלת שמונה-עשרה, דהיינו שיתפללו עשרה אנשים שהם גדולים ביחד, ולא כמו שחושבין ההמון שעיקר להתפלל בעשרה הוא רק משום לשמוע קדיש וקדושה וברכו, ולכן אינם מקפידים להתפלל ביחד רק שיהיה י' בבית הכנסת, והוא טעות גדול. ולכן חוב על האדם שימהר לבא לבית הכנסת, שיתחיל עם הש"ץ, בכדי שיוכל להתפלל כסדר
0 comments Leave a Comment