Description
If we remove Tefillin as we say כתר יתנו לך, then it wouldn't apply to נוסח אשכנז. Yet the RAMA says [in his 2nd opinion] to remove it as perhaps it's a "wiff" of what will be in the time of the future Temple when this day will be far more of a HOLIDAY:
שולחן ערוך [או"ח כ"ה/י"ג]- ביום ראש חודש, חולצים אותם קודם תפלת מוסף
הסבר הבית יוסף [שם]- משום דבאותה תפלה אומרים "כתר," ואין נכון להיות באותה שעה כתר דתפילין
הסבר משנה ברורה בשם הלבוש [שם י]- דכמו דאין מניחים תפילין ביום טוב משום שיו"ט בעצמו אות, כמו כן יש לנהוג בר"ח עכ"פ בשעת מוסף שמזכירים מוספי היום דאותה זכירה ג"כ הוא כעין אות.
RAMIFICATION-NUSACH ASHKENAZ
1) הרמ"א [שם]-ודוקא במקום שאומרים במוסף קדושת "כתר
הט"ז [שם ט"ז]- ושמעתי בשם גדול הדור אחד שלא היה חולצם במוסף, כיון שאין אומרים "כתר"! על כן נראה, דהנוהג כן שאינו חולצן אין עליו תלונה על שהוא סותר המנהג, כי יש לו על מי לסמוך
2) הרמ"א [שם]- מיהו נוהגים לסלקם קודם מוסף בכל מקום
0 comments Leave a Comment