Dear Rabbi Ehrman,
I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach.
אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו:
א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א.
ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.
Title: ב׳ תירוצים בדרך אפשר
Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman
#44;
Dear Rabbi Ehrman,
I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach.
אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו:
א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א.
ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.
Title: ב׳ תירוצים בדרך אפשר
Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman
#44;
Dear Rabbi Ehrman,
I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach.
אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו:
א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א.
ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.
Learning on the Marcos and Adina Katz YUTorah site is sponsored today
by Ben Rothkein honor ofRabbi Dovid Hirsch and by Rabbi Yechiel and Aliza Shaffer in memory of Mrs. Susan Moses, Zmira Leah bat Tzvi Halevi, a'h and by Ilana & Moshe Wertenteil in memory of Louis Wertenteil and Joyce Fein
3 comments Leave a Comment
Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman #44;
Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.
Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman #44;
Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.
Author: False == 1 ? Anonymous : Moshe Kesselman #44;
Dear Rabbi Ehrman, I listen to some of your Shiurim on YUtorah.org and I love them. I love your style, your clarity and your גאונות Yasher Koach. אולי י׳׳ל בנוגע לקושיא זו: א. מכיון שהעדים מקבלים מלקות הרי בנוגע לדיני ממונות אולי מספיק זה לשוויה עדות שאתה יכול להזימה. וכמפורש בתי׳ הראשון של תוס׳ בתוס׳ הראשון במכות ב׳ א. ב. א׳׳נ י׳׳ל שהכלל אין העדים זוממין נהרגין עד שיגמר הדין על פיהם הוא רק בדיני נפשות ולא בדיני ממונות. כי הרי עצם הדין ילפי׳ מהפסוק ׳נפש בנפש׳. (חוץ מזה שמנ׳׳ל שהגמר דין צ׳׳ל הגמר דין שאליו כיוונו העדים. אולי מספיק עכ׳׳פ בדיני ממונות שיהיה בכלל פסק דין של הבית דין. ואיזה פס׳׳ד שיהיה מספיק לקיים בהם כאשר זמם) ואשמח לשמוע חוו׳׳ד בזה.