Description
המאירי אומר שבמיגו דהוי דופן לענין סוכה הוי דופן לענין שבת זה לא רק נהיה רשות היחיד מדאורייתא אלא
מותר גם לטלטל בו מחמת מיגו שהטפח מכשיר את הסוכה הטפח גם מכשיר את השטח כרשות היחיד אפילו מדרבנן ומותר לטלטל בו. והיינו למרות העובדה שאין לחי או קורה ברוח רביעית וברשויות של שבת אסור לטלטל אפילו במקום שמוקף בשלוש רוחות אלא אם כן יש לחי או קורה ברוח רביעית. המאירי שואל אז למה הגמרא מדגישה במיגו את הדופן דהוי דופן גם לענין שבת. ההסבר בתירוץ המאירי הוא שלא שייך מיגו להכשיר את המקום כרה"י לטלטל בו אלא אם כן הוא מוקף ברוח שלישית על ידי הטפח כמו שהסוכה מוקפת לאורך כל רוח שלישית על ידי הטפח
ורק אז נאמר מיגו שהסוכה הוכשרה על ידי היקף בשלוש רוחות אז גם לגבי שבת על ידי ההיקף בשלוש הרוחות המקום נהיה מוכשר כרה"י. ולכן צריכים קודם לומר מיגו דהןי דופן לענין סוכה הוי דופן לענין שבת
0 comments Leave a Comment