- David Fremes
- Date:
-
Series:
Two Minute Torah
Halacha: - Duration: 6 min
Please click here to donate and sponsor Torah learning on YUTorah
סמ''ג (לאוין סימן קמ-קמא) שנינו בפרק גיד הנשה (חולין צו..) גיד הנשה שנתערב עם שאר הגידין כולן אסורין, ומקשה התלמוד (שם צט..) וליבטיל ברובה, פירוש שמין במינו בדבר יבש בטל ברוב אפילו מדברי סופרים לכל הפחות לשני בני אדם, אבל לאדם אחד שיאכל בודאי האיסור יש להחמיר. תוס' חולין ק. בריה שאני - ...ודבר שאינו לא בריה ולא חתיכה הראויה להתכבד בטל ברוב ואפילו איסור מדרבנן ליכא כדמשמע הכא ומיהו שמא לחד גברא היה אסור: רא''ש חולין ז:לז אלא משום דגזירת הכתוב...הלכך חד בתרי בטל ונהפך איסור להיות היתר ומותר לאוכלן אפילו כולן כאחת. רשב''א תורת הבית הארוך וכשאוכל זו אני אומר לא זו היא האסורה... פמ''ג פתיחות שער התערובות והוי יודע שזה רק מדרבנן הא מן התורה אף הרשב"א יודה דשרי כאחד... תוס' רי"ד ב''ב לא.. ואע"פ ששלשה ב"א מותרין ליכל שלשתן אם אדם א' אכל שלשתן מביא חטאת שהרי בבירור אכל חתיכה של חלב:
0 comments Leave a Comment