Description
רצוני להבהיר נקודה אחת בשיעור. כשהגמרא אומרת מסמך גאולה לגאולה עדיף זה עדיין לא מובן לפי הרא"ש. הפשט שאמרנו לפי הרא"ש הוא לא מספיק. הכוונה שלי הייתה רק לומר שלפי הרא"ש אי אפשר לומר שהפשט הוא כמו שרש"י אומר שעדיף להסמיך פורים לניסן. שלפי הרא"ש זה לא נקודת המחלוקת בין ר"א ברבי יוסי לרשב"ג. המחלוקת ביניהם היא לא אם לקיים מצוות היום של פורים בימי פורים של אדר א' או לקיים מצוות היום של פורים בימי פורים של אדר ב'. לפי הרא"ש המחלוקת היא איזה חדש הוא חדש אדר ואיזה חדש הוא חדש אחר כמו חדש שבט. אז כשרשב"ג אומר להסמיך גאולה לגאולה זה טיעון למה דווקא החדש השני יהיה אדר. אבל עדיין אין לנו פשט מספיק טוב בזה.
0 comments Leave a Comment